Mammor och sånt

Mammor är bra att ha, väldigt bra till och med. Saknar min mamma just nu. Hon är lite konstig av sig, men helt perfekt. Hon pratar och sjunger med sig själv, har fått det bekräftat ett antal gånger av vänner som vart där. Hon skrattar lika extrem fult som jag om inte värre, hon bakar aldrig bullar eller bröd men alltid konstiga bakelser och deserter, hon härmar mig alltid tills jag blir sur om jag klagar över något, hon är besatt av flanellpyamasar, hon har 500 olika hårinpackningar och cremer, helt omöjlig att se på fotboll med, dunkar saker i bänkar när hon blir arg, har världens längsta och snyggaste naglar, äger en moped från 1957 och någon glidar motorcykel, har en extremt ful golf som det står pink floyd på, syr konstiga plagg och sist men inte minst dricker vääldigt mycket kaffe och spelar spel på facebook 24/7. Fin hon är min mamma. Förresten, tja! om du läser detta.. vilket jag vet att du gör.

Idag har jag sprungit i spåret, galet grym, sprang hela jobbiga vägen hem, hoppa in i duschen, mötte ewe o malin, gick halvt som halvt powerwalk med dom, vände, gick hem. Har ont i benen och inte minst mina sepevrister. Men som man säger "faan va skönt de e efteråt!"

goood night sleeep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0