Helg!

Den muntliga redovisningen vi hade på engelskan gick inte alls bra! Jag kunde allt utantill, verkligen allt! Känner hur jag blir rödare och rödare och det bränner på hela bröstet. Där står jag med t-shirt och flashar som en mogen tomat. Pappret med stödord var plötsligt uppe vid ögonbrynen för att skymma de andras sikt och gömma mig från uppmärksamheten. Plötsligt står jag där och pratar så fort att det låter som en rapptext och dessutom gömd bakom ett papper. Fick höra att det såg ut som om jag skulle käka upp stödorden. Bra jobbat Lovisa!
Inte vill jag skriva om skola mer, big no!
Helg, ljuva magiska underbara myshelg!
Inget alarm som ringer kring halv sju snåret på morgonen och inget stressande till den fullsatta bussen. Imorgon bitti vaknar jag upp, tittar på klockan och inser att det är helg. Vänder mig om igen, lägger armarna under kudden, slänger upp ena benet över täcket, kliar mig i håret, drar shortsen ur röven och snarkar vidare. Låter det inte alldeles fantastiskt? I mina öron gör det.
Mina tre favoriter den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0