Se upp, se hit

Nemen titta tänker ni, hit har jag hittat tillbaka efter vad kan de va? tre dagars skrivvila. Ingen skrivvila egentligen med tanke på att jag måste skriva arslet av mig i skolan varje dag, men på bloggen alltså.
Vet inte riktigt hur jag ska börja, har lite tankar om andras tankar kring politik och Sveriges partier. För det första så kom jag och tänka på det här med att alla som är rika eller klär sig propert stämplas som moderater. What's up with that? Visst vi vet alla (i alla fall nästan) att de rikaste i Sverige fick betala mindre skatt än de som tjänar flera tusen mindre. Men ändå, kom igen! Inte måste man vara moderat för att man klär sig i frack dagligen eller har lite bakåt kammat hår. Jag är kanske inte jätteintresserad av att djupdyka mig i politiken och säga att jag är moderat, sosse eller kommunist heller.
Har det inte blivit lite av en hobby för vissa att tycka dåligt om folk på grund av vilket parti man håller på? Inte behöver man vara en bidragskossa för att man håller på socialdemokraterna och inte behöver man vara en självisk överklassnobb för att man är med i MUF. Det jag vill komma till är väl att man helt enkelt ska få vara vad man vill och hålla på vad man vill. 
Jag är dock lite pisst off på alla smygrasister som sitter där hemma och röstat på Sverigdemokraterna och tror att Sverige kommer bli mer svenskt om vi kastar ut invandrare efter invandrare. Vakna upp och se att Sverige har aldrig och kommer aldrig vara efter era principer. Min åsikt betyder inte att jag inte tänker låta er hålla på vad ni vill. Kanske kändes hela inlägget som lite dubbelmoral när man läser det sista, men folk som röstar på SD finns det faktiskt inga undantag för, ren galenskap!

Nu går jag och dricker lite oboy, det är göddigt! OCH imorgon vankas det fest här hemma hos Juliett, det blir trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0