Sosse/Moderat

Nu är inte det här alls riktat till dig Lisis, om du tänkte på twittersnacket!
Idag har jag haft massa diskussioner i skolan om moderater och sossar. Jag blir lika irriterad varje gång. Jag kan inte säga om jag är sosse eller moderat för det finns en mängd åsikter som jag tycker är bra från båda sidor.
Dessutom handlar det inte om att välja en sida och hata varandra. Det handlar om att man uttrycker åsikter och vi som bor i ett land där yttrandefrihet är en grundlag borde kunna förstå bättre än att hoppa på varandra.
Om man säger något negativt om Reinfeldt eller moderaterna, ja då är man plötsligt en avdankad sossejävel som vill leva på bidrag. Man är inkompetent, fattig och trög. Om man däremot säger att man är moderat. Då är man en översittare, snåljåp och får höra att man får allt serverat på silverfat och är född med guldsked i munnen.
Dessa egenskaper, från båda sidor, är inte speciellt charmiga. Men det har heller ingenting att göra med vilket parti man gillar bäst. Man kan va fattig och ändå vara moderat, man kan va snobb men ändå sosse.
Benämningarna sosse och moderat har en negativ klang. Det är extremt tråkigt för om jag någon dag beslutar mig att vara antingen sosse eller moderat så vill jag inte få påhopp om att jag är dum i huvudet.
Sluta döm varandra för det är sooooooo yesterday.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tycker det är mycket sant sagt! Men tar ju liksom åt mig när nån kritiserar min homeboy freddie you know.. :/ skämt åsido!!!

2012-02-07 @ 23:46:48
Postat av: Evelina

Jag tycker verkligen att det var bra skrivet lovisa! Jättebra verkligen, speciellt med fördomarna! Jag vill inte ses som någon snorunge med silversked i munnen bara för att jag är med i MUF. Jättebra skrivet!

2012-02-08 @ 19:53:18
URL: http://Ewsis.spotlife.se
Postat av: Karin

Go Lovisa ffs!

2012-02-10 @ 00:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0