Pizza

Hungrig som man är men ändå sitter och intalar sig själv att nej ingen snabbmat, gå hem gör dig en lika tråkig och smaklös sallad, låtsas sedan att den fyllde ditt tomma utrymme i magen som morra efter föda. "Jag bjuder dig på pizza" hör jag och plötsligt sitter jag där med den ena halvan av en hawaii med bea och gluffsar som om det vore rena julafton. Då kommer vi till problemet, att den jag dela med inte orkar hela sin halva. "Jag ska ha den för fan" utbrister jag med munnen full av mat. Plötsligt blir det lite av en diskussion om vem som ska ha den där biten av halvan. Jag som "bara" käkat en halv pizza och som fortfarande har lite sug kvar eller mannen bredvid mig som har tryckt i sig en halva och dessutom har en till halva kvar. Självklart går alla emot mig eftersom jag blir rätt gluppsk av mig när jag är hungrig. Då utbrister jag (dumt nog) "men ta pizza biten då!" och slänger över den till de andras tallrikar. Självklart är killar lika dumma som vanligt, tackar och trycker i sig istället för att övertala mig att äta upp den. Nästa gång, då trycker jag hela pizza biten över huvudet på dig så att bean rinner längst med tinningarna. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0