Magsjukan har tagit oss alla.

Vaknade inatt och mådde jätteilla, typ "hej ge mig en hink på momangen!". Imorse ropar jag ut till mina systrar att de ska hämta pappa, jag får svaret "är du också magsjuk?". Det visade sig att alla var sjuka.
Det spelar ingen roll hur mycket du spytt, ont i kroppen du har, mår illa eller gnäller, finns ingen sympati att hämta när alla mår lika pissigt. Åt en yoghurt, dumt gjort... jag spydde. Åt en varma koppen, bra gjort... den stannade kvar.
Känns lite som att en ångvält har kört över mig, lite mörbultad och svag. Att ta sig från toan till mitt rum är ett riktigt träningspass. Små grindar att klättra över och en jobbig trappa att krypa upp för. Andfådd konstant.
Har äntligen haffat en bärbar dator efter att ha legat i sängen 17 timmar och stirrat upp i taket. Lyssnade lite på coldplay i mobilen, svettats, sovit, löst sudoku och nynnat för mig själv. Pappa säger att magsjuka bara håller i sig en dag. Håller tummarna för det. Gulliga Julia kom förbi med bakteriefil för magen. GÖTT
Är ofräsch och har min humla som sällskap. mysigt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Trodde inte magsjuka smittade över havet...:S

2010-12-09 @ 01:14:07
URL: http://myviewoflondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0