Min mysse!

Innan jag drog in mot stan idag hittade jag min mysse, hade på mig min mysse och gick runt och sjöng min mysse en halvtimme innan bussen gick. Mysse, låter så kult, så mysigt. "Du måeste ta påe di mysse annas du blir kall om di hyve!" Och så lite blandning mellan Babben Larsson (gotländska) och danska så blir det awsomeness!

Glöm int myssen i vinter!
Har man inge mysse så blir man förskyld.
E man förskyld blir man troligen hes.
E man hes så måeste man viske.
Den som viske han ljuger.
Ljuger man åke man i fängelse.
Åke man i fängelse börjar men troligen knarke.
Knarker man så dö man.
Så glöm forhelvede in myssen!

Luciakonserten var B-E-A-utiful! Nästan lite snyftvarning på mig vissa gånger, nöp mig i armen och såg oberörd ut. Det var oerhört, innerligt, frenetiskt jättegalet fint!
Efteråt gick vi till Garnverkstan, mormor behövde nystan serru, och det gick på 1580 kr.... ettusenfemhundraåttiokronor!!! vi snackar garn här, sånt man stickar med, virkar med och som man blir tvingad att göra på lågstadiet!!! oherreguuu...

I kyrkan:
Jag:
Mormor, kan vi inte gå till affären efteråt? *knubbig barnsröst*
Mormor: Vill du köpa hämtmat?
Jag: Neej jag tänkte mer ngt att tugga på..
Mormor: Vi kan köpa ngt rejält så du blir mätt om du vill?
Jag: men nee jag menar typ snacks....
I affären:
Mormor:
Vad vill du ha då?
Jag: Jag vet inte riktigt..... har du brieost hemma? (FIIIINT SKARE VA!)
Mormor:
Nej, jag har inte alltid brie hemma om du tror det, let's buy some..
Jag: oookej *sååå nööjd*
Mormor: Ska vi laga ngt annat än fisk ikväll då? grillad kyckling?
Jag: *host host* kebabrulle??.....
Mormor: visst, då slipper jag laga ngt...

SCORE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0