Vem vill va vuxen?

Vi har kommit fram till en sak och när jag säger vi så menar jag mig och Simone. Vem vill vara vuxen? Ha ansvar, köra bil, handla mat, ha torr och överdriven humor. Roligare att komma hem dyng mitt i natten med Simone som sällskap, dricka oboy, sakta släpa oss in i sovrummet och försöka få av oss kläderna och ta på oss pyamas. Skita i att tvätta bort sminket och låta det gnuggas in i kudden så man kan säga Hej till en ny finne morgonen där efter. Skratta åt missförstånd och fnittra i en kvart åt något som egentligen inte alls är speciellt kul, eller som snarare inte är kul om man är vuxen. Sova till klockan 12 och sedan äta en massiv frukost som man bara klarar att käka när man är sådär extremt fyllehungrig eftersom man fortfarande är lite yr sen kvällen innan. Gå hem klockan fyra på eftermiddagen på en lördag. Träffas igen vid klockan sju och upprepa samma procedur som man gjorde kvällen innan. Gå hem mitt i natten, kanske barfota den här gången pågrund av skoskav av kilklackarna eller bara vara lite fjortisfull och ta av dom för att polarn gör det. Sedan gnuggar vi både sminket och lortiga fötter mot ett vitt lakan. låter det inte alldeles alldeles underbart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0