"I have a million reasons to be here"

När jag såg den här videon började jag gråta efter ett tag. Den här killen ska precis börja i åttonde klass och har blivit utsatt för mobbning sen han gick i tvåan. Han har skurit sig själv och han är rädd för att gå till skolan. Han visar verkligen på ett brilliant sätt hur allt det han gått igenom känns. Men ska man egentligen behöva visa det såhär för att folk ska fatta att mobbning är vidrigt. Det finns så många som slänger ur sig fula ord mot andra men tänker inte på hur ont det gör. Mobbning är nog något av det värsta jag vet! Man kan inte skylla på att barn som mobbar inte förstår bättre, för att det handlar om att lära barn vad som är rätt och fel. Mobbning är så fel som det bara kan bli. Att det dessutom finns vuxna som slänger ur sig glopord eller beteer sig som skit är i mina ögon helt chockerande. Jag skulle aldrig mobba någon, aldrig få någon att må så dåligt över sig själv. Jag skulle aldrig sjunka så lågt. Det här öppnar ens ögon och att man ska fundera en extra gång innan man häver ur sig något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0