Ketos när kommer du?

Har nu kört LCHF i en vecka, dock fusk i fredags eftersom Jimmy fyllde år. Antagligen därför jag inte kommit i ketos än. Ketos är när hjärnan ställer om från kolhydratsförbränning till att använda fett som energikälla istället. Nu blir det inget mer fusk iaf för vill känna hur det är att komma till ketos. Tydligen ska man bli snurrig första dagarna och andedräkten kan även lukta aceton! Hur sjukt låter inte det? Ska dessutom lukta så mycket att folk man pratar med känner acetonlukten. Det ska gå över på 2-3 dagar iaf. För er som inte vet vad LCHF är så betyder det att man utesluter kolhydrater helt eller till viss del ur ens dagliga kost och istället äter fett och protein. Blodsockernivåer ska på så sätt sjunka och man ska bli allmänt friskare. Dock har jag världens sötsug så längtar till att det försvinner.
Har inte blivit piggare än men det har väl också med att jag inte blivit helt frisk än, segat hela dagen i sängen eller soffan. Ikväll kommer mormor så blir väl lite filmmys.
Sörjer att det redan är oktober, sommarn försvann så foooort! Jag vill ha värme, sol, vänner, festival, sommarflirt, fest, shorts och bränna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0